Jumaat, 31 Januari 2014

Dengkur Abang!

Alhamdulillah, semalam - semuanya berlansung seperti yang dirancang. Agaknya berkat doa masa solat Subuh, berkat tenang dan sabar juga berkat doa dari rakan blog, mungkin.

Bayar bil - rupanya tak perlu tunggu kaunter dibuka jam 9 sebaliknya boleh guna mesin pembayar.

Di HPP - tak ramai orang sebagaimana sebelum ini. Parking mudah dan dekat, nombor giliran juga cepat.

pemeriksaan asas sebelum jumpa pakar
Lengang

Servis Viva - Sempat berpatah balik ke Perodua Seberang Jaya. Manis senyuman staf Perodua sambut kehadiran aku dan ibu_suri.  Alhamdulillah, ada bungkusan terakhir nasi lemak untuk pelanggan Perodua. Aku berikan pada ibu_suri yang kelaparan sejak pagi tadi. Aku beralah memakan biskut saja walaupun sebenarnya perut aku pun dah mula terasa pedih.

Ziarah mertua - balik mandi dulu, sembahyang Zohor baru berpatah balik ke Penang untuk ziarah mertua. Aku gagahi juga ke sana bilamana ibu_suri bagitahu bahawa dia dah berjanji dengan mak minggu lepas. Naya kalau tak pergi. Mak pasti tertunggu-tunggu.

Lepas bawa abah pergi ke Tanjung untuk selesaikan urusannya, kami pekena ABC kat astaka belakang Stadium Bandaraya. Dah lama tak makan ABC.

bapa mertua

Balik semula ke rumah abah; tunai solat Asar. Aku tidur sekejap beralas sejadah. Kata ibu_suri - kuatnya dengkur abang! Tapi abah kata: biaq la dia tidoq sekejap. Letih kot!

Bila bangun tatkala terdengar azan Maghrib, Along talipon beritahu - dia dah ada di Tapah, otw balik Penang. Yang paling gembira tentulah ibu_suri. Aku..... biasa saja. 

Yang pastinya, malam aku ada usrah dan esoknya ada Qiamullail di Surau Taman Pelangi, Juru. Adanya Along di rumah mungkin memudahkan aku menghadiri kedua-dua program ini...

4 ulasan:

Kakcik Seroja berkata...

Alhamdulillah. Allah permudahkan urusan IM.

Tanpa Nama berkata...

Pakai pakaian kegemaran/terbaik ke. Hati pun senang kan...

JR berkata...

Syukurlah allah permudahkan segalanya.
Cuti panjang sempena CNY beri peluang kita berkumpul bersama keluarga....

Kamsiah yusoff berkata...

ptg ni nak ke taman guar perahu..anak buah pak sedara hubby bertunang..:)