Jumaat, 29 Ogos 2014

Kanopi

Alhamdulillah, dapat juga hadir ke SR Seri Impian, setup kemudahan untuk sukan Tadika Amal Rintis esok.  Lewat datang sebab perlu bawa ibu_suri jalan-jalan dulu. Biasalah... dah tanggungjawap...

Aku sempat tolong pasang kanopi, 4 buah semuanya. Bukan tolong apapun... tolong sembang je.. Memasang kanopi ini tak semudah melihat tatkala ianya sudah tegak berdiri. Ianya memerlukan kemahiran dan kederat. Kalau orang tua yang bertahun-tahun dulu dok pegang papan kekcunci dan probe meter, tak usahlah gatal nak menolong. Menambah lambat dan menyusahkan saja. Silap haribulan, tercedera...


Bagusnya mereka ni, sebaik saja azan Maghrib berkumandang, terus berhenti kerja, bergegas ke masjid. Barulah rezeki ada barokah kan...

Apapun esok aku insyaAllah akan datang membantu perjalanan sukan ini. Sebenarnya aku bukan biasa atau minat sangat dengan sukan ni. Namun atas nama kerja sosial, aku cuba ikhlaskan diri.

Harap dapat berjumpa dengan rakan-rakan seperjuangan. Juga bermesra dengan ibubapa yang hadir. Aku percaya akan ada antara mereka bertanya tentang ibu_suri, guru yang pioneer di tadika ini.

Tiada ulasan: