Ahad, 5 Oktober 2014

Rendang Lagi...


Setiap kali raya, tak boleh lari dari membuat rendang ayam. Berhari-hari ibu_suri mengingatkan aku supaya awas-awas rendang itu dibeli awal-awal.

Kali ini nak cuba resipi siapa pula? Sebelum ini seingat aku dah mencuba resipi Dapur Tanpa Sempadan.  Kemudian resipi Bunda

Aku godek-godek laptop sebelum pergi ke kedai runcit yang selalu aku pergi di Taman Pauh. Kedai mamak tu terletak tak jauh dari Restoran ABC. Semua bahan memaak memang ada kat sini. Malah takat daun kunyit atau serai... nala punya besaq.

Aku terjumpa blog Azie Kitchen. Biasa singgah blog ini dulu. Kata Angah, dia juga pernah try resipi Azie Kitchen. Ada banyak resipi rendang. Cuba yang ini.

"Betul ke Along, bawang merah 1 kg? Banyak bebenor nih!" bila saja aku nak mula menumis.

Beberapa kali aku mengonfirmkan semula kat skrin laptop aku. Aku scroll komen-komen dari pengomen... tak ada pula yang menyanggah kuantiti bawang merah tu. Sebaliknya semua memuji akan kesedapan resipi di atas kertas. Pasrah aje lah!

1 ulasan:

faizah berkata...

Sekilo la ye bawang? :)